Copiii noștri inteligenți

Thomas 1
  • decembrie 12, 2015
  • By
  • in Blog
  • No Comments

Dacă aș putea aș vrea SĂ STRIG fraza următoare și aș da orice să fiu ASCULTată nu doar auzită:

 

Copiii care au coeficient ridicat de inteligență academică se descurcă foarte bine la școală, așa cum funcționează ea azi; acest fapt NU le asigură în niciun fel reușita în viață, în muncă, în relațiile cu semenii!!!!!!

 

Există cel puțin opt tipuri de inteligență: academică, emoțională, fizică, artistică, pragmatică, intuitivă, creativă și cea a talentelor.

 

Din nefericire, copiilor ce nu le este instant recunoscută inteligența academică nu li se dau șanse prea mari; sunt etichetați, catalogați; NU sunt recunoscuți drept ,,inteligenți în accepțiune clasică” și nu sunt educați serios în școlile de stat și- uneori- nici în școlile particulare.

 

Orice copil ce vine în această lume are câte ceva din fiecare tip de inteligență și excelează în una dintre ele. Aceasta din urmă, remarcată, susținută de adult, crescută și întărită va dezvolta plenar copilul și îl va duce spre drumul ce i-a fost menit fără zbateri inutile.

 

Copiii dotați cu inteligență academică ,,se descurcă bine” la școală. Pot sta liniștiți să asculte, să interiorizeze, să absoarbă, să cuprindă, să repete, să țină minte ceea ce li se transmite. Nu înseamnă neapărat că sunt capabili să aplice sau să folosească această cunoaștere în mod constructiv în viața lor de tineri/adulți. Școala ne ajută să ne informăm, să gândim, să analizăm, să înțelegem, să găsim resurse. Inteligența academică se stimulează prin citit, scris, ascultare de prelegeri.

Părinții trebuie să le ofere copiilor dotați cu inteliganță academică posibilitatea de a ascede la medii academice care plac din tot sufletul copiilor și îi stimulează.

 

Copiii cu o puternică inteligență emoțională sunt capabili să inițieze și să întrețină relații sănătoase cu ceilalți dar și cu ei înșiși. Ei sunt extrem de conștienți de felul în care simt și gândesc cei ce-i înconjoară și pot să înțeleagă și să respecte punctul de vedere al altor persoane. Această capacitate de a empatiza ușor, de a se conecta puternic la nevoile celor din jur este un beneficiu plenar. Oamenii ce au succes în viața de zi cu zi, la locul de muncă, în importantele relații de familie dau dovadă de un grad ridicat al inteligenței emoționale. Este ideal ca în orice școală să existe programe ce dezvoltă înțelegerea sentimentelor, empatia, comunicarea interpersonală.

Părinții trebuie să ofere acestor copii oportunitatea unor acțiuni sociale frecvente.

 

Copiii cu o puternică inteligență fizică se descurcă excelent în sport și sunt capabili să-și mențină trupurile sănătoase, puternice, pline de vitalitate. Ca să își dezvolte abilitățile atletice, trebuie să li se dea posibilitatea să le antreneze, să le exerseze. Capacitățile lor înnăscute se vor dezvolta dacă și le vor ,,măsura” cu cele ale altor copii. Competițiile sănătoase vor scoate din ele ce este mai bun. În timp, inteligența fizică se va extinde de la sport la sănătatea întregului corp. Pur și simplu vitalitatea lor îi va ajuta să se descurce în viață.

 

Copiii înzestrați cu inteligență creativă au un simț dezvoltat al imaginației. Ei pot inventa jocuri cu cutii, cu jucării stricate, cu bețe…te uimesc! Nu au nevoie de prea mult ca să fie stimulați. Deseori au prieteni imaginari. Când sunt ajutați prea mult riscă să nu își mai dezvolte imaginația. Reacționează bine dacă li se citesc povești, dacă li se descriu cadre. Este bine să li se dea puterea să își creeze propriul stil de viață. Părinții trebuie să îi sprijine în stilul lor de a gândi diferit, de a găsi soluții atipice.

 

 

Copiii cu inteligență artistică sunt interesați în mod natural de desen, muzică, literatură, teatru, artă decorativă, orice formă a expresiei artistice. Este minunat să fie stimulați de oameni ce stăpânesc deja aceste talente artistice. Deși toți copiii au nevoie de modele artistice, copiii inzestrați cu o astfel de inteligență au nevoie de astfel de modele inspiraționale mai mult ca oricine. Ei sunt copii sensibili; deseori nu obțin spijinul emoțional de care au nevoie. Este bine ca părinții să îi încurajeze pe acești copii să își urmeze visul, menirea, să își evidențieze talentul; au nevoie de încurajări, aprecieri, stimuli.

 

Copiii cu inteligență pragmatică, de cele mai multe ori sunt plictisiți de lecturi intelectuale. Ei vor informații practice. Acești copii se concentrează pe lucrurile ce le sunt folositoare și deseori contestă cunoștințele ce li se predau în clasă, în școală, pe motiv că nu au nicio legătură cu viețile lor. Inteligența pragmatic permite persoanelor ce o posedă să ducă o viață sigură, stabilă. Sunt nerăbdători să pună în practică ce este bine pentru ei. Au nevoie de ocazii ca să aplice ceea ce învață, evaluînd rezultatele. Independența, libertatea sunt apreciate de acești copii.

 

 

Copiii cu inteligență intuitivă puternică se pare că pur și simplu ,,cunosc lucrurile de la sine”. Ei nu trebuie învățați, nu au nevoie ,,să li se spună”. Informația vine la ei pur și simplu de la o altă persoană, dintr-o enciclopedie, din eter. Citesc uneori doar câteva rânduri dintr-o carte și știu deja despre ce este vorba. Ei simt ce au de făcut și fac fără a simți greutate. Este greu pentru mulți părinți să accepte, într-un început că al lor copil nu studiază, nu ,,muncește din greu”. Acești copii vor străluci în momentul în care adultul va crede în ei și în inteligența lor.

 

Copiii înzestrați cu inteligența talentelor sunt extrem de talentați într-un domeniu si foarte dezorientați în celelalte. Toți copiii sunt inteligenți însă în proporții diferite. Copiii talentați au foarte mult din acest tip de inteligență și – de obicei- foarte puțin din toate celelalte. Au nevoie de sprijin și îndrumare specială pentru a-și pune pur și simplu în valoare talentul primordial. Ei trebuie uneori să facă eforturi susținute pentru a își dezvolta celelalte arii de inteligență și deprinderile mai puțin performante.

 

Copiii noștri se străduiesc enorm. Cei mai mulți gândesc: dacă sunt bun la ceva, atunci primesc dragoste și sprijin. Dacă nu sunt bun, atunci dragostea și sprijinul celor ce contează pentru mine pleacă?

 

Unde ne dorim să strălucească ai noștri copii? Care sunt așteptările noastre? Nu cumva trebuie mai întâi să îi descoperim pe ei, tipul lor de inteligență, pentru a crea așteptări reale, pozitive, stimulatoare, realizabile?

 

Vrei să vorbim mai mult pe această temă? Fă o programare aici sau sună la 0722602020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Rating*